BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 2, 2011

kerana EGO !

setiap tahun pada 30.5 . menjadi tarikh keramat buat aku dengan azim . kami kaple dah 5 tahun . pelbagai masalah dikongsi bersama . suatu hari si azim terpikat kat seorang gadis di tempat kami sma2 beljar . aku dah nampak perubahan nya tapi aku hiraukan saja mungkin mood si azim yang berbeza2 . tidak lama kemudian dia sering maki hamun aku dan banding2 kan aku dgn gadis itu .
aku mengambil kepetusan untuk diam buat beberapa hari untuk lihat perangai azim . ternyata dia benar2 berubah . dia lansung tak cari aku . aqku cuba contact dia tp xpernah dijawab . aku cri nya di kelas dan terserempak dia berjalan bersama gadis itu . mesra , cubit2 perut lagi . perasaan sedih yang teramat xpernah aku rasa sebelom ni . aku terus pergi pada azim dan tanya cerita sebenar . mengapa dia sanggup buat aku begitu . tiba2 azim mengeluar kan kata2 yang tidak akan pernah aku lupa " AKU DAN ENGKAU DAH XDEW PAPE HUBUNGAN LAGI , BERAMBUS DARI HIDUP AKU DAN GADIS DISEBELAH AKU INI IALAH KEKASIH BARU AKU" - tangan azim memegang erat pada tgn gadis itu . airmata mu mula berderai bergeser dgn pipi ku . fikran ku dah mula entah kemana . semua siswa dan siswi melihat aksi td .

aku terus berlari ke bilik ku dan kemas kan pakaian ku , aku pulang ke kg tanpa bertengtang mata dgn roomate ku . hanya sempat titip surat yang aku letak di rak kasut . aqu di kg dpt tenangkan diri aku dan dpt lupakan kn mslah ak dgn azim . aku mengambil kepetusan untuk bekerja dan berhenti belajar . walaupun aku tahu pilihan yg aku bwt itu bodoh dan xmsuk akal . tp aku lalui tnpa rasa mengeluh .


selang beberapa minggu . azim datang pd aku dan memohon untuk kembali dan meminta maaf . "mungkin nanti slh seorang dri kita mati bru aku boley maafkan kau - aku bersuara dalam keadaan benci dan marah . dia xpernah putus asa dalam memujuk aku . aku tak akan terima dia . sebab apa yang dia tlh buat memberi kesan yg teramat skt dalam hati aku . selama 5 thn kami kaple dan hanya skali buat silap aku xbisa maafkan dia .walau hati aku sering tertanya2 sihat kah dia , makan kah dia .

setahun kemudian kami jumpa di majlis renion bekas2 pelajar . azim datang pada ku dan aku llari dari nya . smpai diluar dewan kami bertengkar , azim xpernah bosan dgn pujukn nya supaya aku trima dia dan maafkan dia . cinta dan kasih sayang aku hanya untuk org yg benar2 menyayangi aku , bukan untuk dipersendakan atau dipermainkan . aku terus melintas jalan tanpa melihat kiri kanan , aqu terasa semerti ditolak dan bdan aku rebah ke tanah . mata ku menjadi gelap . tdk lma kmudian aku trsedr dri pitam dn melihat azim terlantar di atas tar dgn bergelumang darah , sayu azim memanggil aku dgn panggilan "gemouk" untuk kali terakhir dan meminta aku untuk maafkan dia dan menerima dia . aku menerima dia buat kali terakhir dan memafkan dia . . azim menghembus nafas terakhirnya di riba ku . aku menjerit sekuat hati aku memanggill aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!

aku menyesal dgn apa yang terjadi . disaat akhir bru aku sedar akan kesalahn ku . menyesal tiada guna lagi . yang lepas dah lepas . lucu tapi hakikatnya begitulah apabila kesih mu berperangai tak ubah seperti anak2 kecil semata2 untuk mendapatkan phatian mu. sidia mahu bermanja n ingin kan kekasih hatinya melayan nya lebih dari orang lain yang pernah kamu sayang . lau dia merajuk , sesekali cubalah untuk memujuknya.jgn pula kamu sngka manjanya itu mengada2. bukan senag lelaki sanggup mengubah sikap machonya kpd perwatakan manja,hanya untuk org yang disayangi . jadi kita hargailah orang yang kita sayang semasa dia masih hidup dan bernyawa untuk kita , :)

 

0 comments: